Autor Wiadomość
czu86
 Post Wysłany: Pon 23:34, 06 Mar 2006    Temat postu: Zapowiedź Grand Prix Bahrajnu: BMW Sauber

Zapowiedź Grand Prix Bahrajnu: BMW Sauber

Wielkimi krokami zbliża się ten moment: początek nowego sezonu mistrzostw świata Formuły 1, z nowym zespołem BMW Sauber F1 Team. Kierowcy Nick Heidfeld (Niemcy), Jacques Villeneuve (Kanada) i Robert Kubica (Polska), który jako trzeci i rezerwowy kierowca wystąpi w piątkowych treningach za kierownicą trzeciego bolidu BMW Sauber F1.06, są już w blokach startowych.

Fakty i liczby:

Tor/Data Bahrain International Circuit/12 marca 2006
Czas startu (lokalny/GMT) 14:30/11:30 (czas środkowoeuropejski: 12:30)
Okrążenie/Długość wyścigu 5,412 km/308,238 km (57 okrążeń)
Zwycięzca 2005 Fernando Alonso (Mild Seven Renault F1 Team), 1:29.18,531
Pole position 2005 Fernando Alonso (Mild Seven Renault F1 Team), 3.01,902
(czas łączny z 1. i 2. kwalifikacji)
Najszybsze okrążenie 2005 Pedro de la Rosa (West McLaren Mercedes), 1.31,447 na 43. okrążeniu
Rekord toru Michael Schumacher (Scuderia Ferrari Marlboro), 1.30,252 (2004 r.)



Historia państwa i toru:

W tym roku pustynny kraj po raz pierwszy jest gospodarzem wyścigu otwierającego nowy sezon. W 2006 r. na torze w miejscowości Sakhir, położonej na południe od stolicy Bahrajnu, Manamy, wyścig F1 odbędzie się po raz trzeci.

Bahrajn otarł się już o Formułę 1 w 2006 r. 24 lutego, po testach przeprowadzonych przez kilka zespołów, odbył się tutaj festiwal "Yalla Bahrain!", z pokazami lotniczymi i fajerwerkami. Wzdłuż alei króla Faisala, głównej arterii Manamy, paradowały samochody wyścigowe ? w tym dwa bolidy Formuły BMW, jeden z nich prowadzony przez lokalnego bohatera, Mohammeda Al Bahranę. Samochody użyczone zostały przez miejscowe BMW Performance Center, otwarte w styczniu 2005 r. Centrum prowadzi kursy dla początkujących kierowców wyścigowych, a także szkoli kierowców drogowych samochodów BMW. W grudniu 2005 r. Bahrajn był gospodarzem pierwszego światowego finału Formuły BMW.

Zaprojektowany przez Hermanna Tilke obszerny, nowoczesny kompleks Bahrain International Circuit (BIC) zajmuje obszar 170 hektarów. Budowa trwała 16 miesięcy i pochłonęła 150 mln dolarów. Projekt cieszył się wsparciem szejka Salmana bin Hamada al Khalify, koronowanego księcia Bahrajnu i fana wyścigów. Szejk jest także przewodniczącym Bahrajńskiej Federacji Samochodowej.

Na budowę kompleksu zużyto 70 000 m3 betonu i 8500 ton stali. Do zabezpieczenia zużyto 82 000 opon i 5 000 m siatki ochronnej. Trybuny mieszczą 50 000 widzów (w tym trybuna główna:10 500). Dojazd do toru jest znakomicie oznakowany, nie brakuje korzystnych połączeń transportowych z miastem.

Tor ma pięć różnych wariantów. Najdłuższy z nich to wersja Grand Prix, licząca 5412 m. Najbardziej stromy podjazd ma nachylenia 3,6%, w przypadku zjazdów maksymalna wartość wynosi 5,6%. Tor składa się z 15 zakrętów (sześć lewych i dziewięć prawych), a prosta startowa ma długość 1090 m.

Bahrajn jest jednym z Emiratów Arabskich od uzyskania niezależności od Wielkiej Brytanii w 1971 r. Głową królestwa jest emir, który rządzi za pośrednictwem rady ministrów. Zajmujące obszar 665 km2 państwo rozrzucone jest na 36 wyspach u wybrzeża Arabii Saudyjskiej. Stolica, Manama, położona jest na głównej wyspie Bahrajnu (powierzchnia 578 km2).

W kraju wydobywa się ropę naftową od 1932 r., ale jej zasoby się kurczą. Główną rolę w gospodarce państwa przejmuje przemysł przetwórczy, wydobycie gazu oraz międzynarodowe usługi bankowe.

W Bahrajnie panuje suchy, pustynny klimat z łagodnymi zimami i gorącym latem. W zeszłym sezonie GP Bahrajnu było najgorętszym wyścigiem sezonu, z temperaturą powietrza sięgającą w niedzielę 42 stopni Celsjusza. W 2006 r. temperatura podczas Grand Prix powinna być niższa, bo wyścig odbywa się cztery tygodnie wcześniej.


Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group